#1 Kávészünet talk: Passzív jövedelem WordPress oldalak készítésével kiegészítő

Ezt az oldalt Papp Rudolf építette az első Kávészünet talk live vendége, mindenki számára, aki szeretne tovább részletekhez hozzáférni.

Toolbox a sikeres passzív bevételekhez

Ob 18.jpg

Tartalomjegyzék

Ezen az oldalon találod azokat a gondolatokat és konkrét eszközöket, amelyekkel felépítettem az OnlineBiznisz.hu passzív és ismétlődő bevételeit.

(Ha visszanéznéd a webinart, kattints ide!)

Célok felállítása és tervezés

Ahhoz, hogy megfelelően tudd mérni, jó úton haladsz-e a megvalósítás felé nagyon fontos, hogy megfelelően határozd meg a céljaidat éstervezd meg az elérésükhöz vezető utat.

Elsőre úgy gondolod, hogy a cél a több pénz – de ahogy nálam okosabbak, pl. Simon Sinek is mondja, a pénz “csak” egy eszköz.

Az én célom azzal, hogy ismétlődő fizetésekből bevételt szerezzek kétlépcsős volt:

  1. Stabilitás – termelje ki a vállalkozás a kiadásainak fedezetét úgy, hogy nem kell minden hónapban nulláról indulnom és új ügyfelek keresésével bajlódnom.
  2. Szabadság – termeljen annyi bevételt a vállalkozás, hogy az fedezze az életvitelem kiadásait, így már csak akkor és olyan új projekteket vállalok el, amikor és amilyeneket én akarok.

Röviden tehát: határozd meg, hogy MIÉRT akarsz passzív jövedelmeket a webes vállalkozásodból és utána dolgozd ki a megvalósítási tervet.

1. fázis - stabilitás

Írd össze, hogy milyen kiadásai vannak a vállalkozásodnak akkor is, ha 0 bevételed keletkezik. Ezeket semmiképp se felejtsd el:

  • adók (KATA, IPA, stb.)
  • könyvelő
  • tárhely és domain
  • pluginek
  • sablon
  • internet

Fentieken kívül még lehet egy csomó minden, de ezek kb. mindenkinek költségek.

Nálam ezek a költségek havi 75.000 Ft-ot tettek ki, tehát ennyit akartam első körben keresni ismétlődő szolgáltatásokból.

2. fázis - szabadság

Abból indulunk ki, hogy kimaxolod a havi KATA-kereted és 1 millió forintot számlázol havonta.

(Megjegyzés: Ha neked ez hihetetlen összegnek tűnik, akkor az azért van, mert vagy nem foglalkozol a vállalkozásod marketingjével, vagy nem jók az értékesítési folyamataid.

Sajnos ma, Magyarországon nincs olyan tudásbázis, ahol webes vállalkozásokra szabva tudnád összeszedni az ehhez szükséges tudást. De nyugi, később javaslok egy-két helyet, ahonnan érdemes tanulnod.

Mindenesetre az ismétlődő bevételek kiépítését tudod párhuzamosan végezni a havi 1 milliós bevétel kiépítésével.)

Havi 1 milliós bevételből, katásként, a költségek levonása után maradnia kell legalább 700-800 ezer forintnak. A példa kedvéért számoljunk havi 750.000 Ft-tal. Ebből még milliárdos nem leszel, de egy kényelmes és minőségi életet élhetsz.

Gondolj bele! Ha ennek a bevételnek csak az 50%-a stabilan jönne minden hónapban úgy, hogy nem kell új ügyfelek után kutatnod – mekkora szabadság már ez is! És az a helyzet, hogy az sem álom, hogy akár 90%-ban így jöjjön a bevételed.

(Megjegyzés 2: Mennyivel könnyebben hajtanád el az idióta, fillérb..ó ügyfeleket, ha nem függne a megélhetésed tőlük? Hidd el, sokkal jobb így élni.)

A terv tehát, hogy az 1. fázis bevételén túl további 375.000 Ft jöjjön ismétlődő fizetésekből.

Miből szerezz ilyen bevételeket?

1. Legyél viszonteladó!

Gondold végig, mennyi olyan eszközt, szolgáltatást veszel igénybe, ahol lehetőség van viszonteladói státuszra (reseller, affiliate, stb.)?

Az én ügyfeleimnek az első évben minden ilyen szolgáltatás benne van a projekt díjazásában, azonban már az ajánlatadáskor felhívom a figyelmüket, hogy a 2. évtől ezek az ő költségeik lesznek.

Hogy mik ezek?

  • Tárhely és domain – vegyél a tárhelyszolgáltatódnál előfizetői csomagot és minden évben tőled vegyék meg az ügyfelek a megújítást.
  • Plugin licenszek – Elementor PRoO és WP Rocket licenszek megújítását rajtam keresztül végzik az ügyfelek. Mindkét esetben 50 USD az éves díj és ennek fele marad nálam.
  • Mailchimp – ahol nincs szükség komolyabb ecommerce funkciókra, ott a MC szolgáltatást kötöm be az ügyfeleknek. Amikor ők előfizetnek ennek fizetős változatára, akkor a MC nekem is utal a havidíjból.

1. Legyen havidíjas szolgáltatásod!

A havidíjas szolgáltatásod 2 szempont alapján alakítsd ki:

  • olyan legyen, ami komoly értéket és segítséget jelent az ügyfélnek,
  • lehetőleg minél jobban automatizálható és kiszervezhető legyen (nem sokat akarunk dolgozni, hanem okosan akarunk dolgozni).

És hogy mi legyen a csomagokban? A saját ilyen szolgáltatásom vázát megnézheted ide kattintva: PREMIUM CARE.

Javaslom, hogy havidíjas szolgáltatást csak olyan ügyfélnek adj el, akinek te raktad össze az oldalát. Rengeteg időt és energiát el tud vinni az, hogy más munkáját próbálod helyretenn

Hogyan add el ezeket a szolgáltatásokat?

Ahhoz, hogy az ügyfeleid hosszú távon elköteleződjenek melletted elengedhetetlen, hogy bízzanak benned. Ezt a bizalmat transzparenciával, kiváló minőségű munkával és folyamatos kommunikációval tudod elérni.

Ezt az értékesítési folyamatot követve adom el én ezeket a szolgáltatásokat:

1. Az ajánlat

Már az ajánlat adásakor felhívom az ügyfél figyelmét arra, hogy a weboldala elkészülte után lesznek éves szinten felmerülő járulékos költségek (tárhely, domain, felhasznált szoftverek jogdíjai).

Ezen túl pedig az ajánlat végén szerepel egy “gyakori kérdések” rész, ahol kitérek rá, hogy szükség esrtén havidíjas konstrukcióban segítem az ő vállalkozásának online fejlődését – de itt még csak említés szintjén.

2. Az üdvözlő levél

Amikor elkészült a weboldal, az ügyfél fizetett és már az éles domainen fut a honlap, akkor feliratom őt az e-mail listámra.

Az üdvözlő levélben gratulálok neki az oldalához, elküldöm neki a fontos hozzáféréseket (admin, email fiók, cpanel, stb.) és megemlítem, hogy ne aggódj az 1 év múlva esedékes teendők miatt (tárhely, domain, jogdíjak), mert időben fogom őt emlékeztetni.

3. A második levél

1 hónappal az indulás után emailben érdeklődöm a tapasztalatai iránt: van-e már látható eremény? Mennyire valósultak meg az elvárásai? Vannak-e nehézségei?

Itt tipikusan leírják, hogy minden szuper, csak nincs idejük az oldal megfelelő kezelésére, “de  majd most hétfőtől jobban nekiállok”.

100-ból 99-szer ez van. És ez nekünk jó jel.

4. A második ajánlat

Újabb egy hónappal később kiküldöm a sales levelet, amelynek célja, hogy a személyre szabott PREMIUM CARE oldalra menjen a látogató. Ha nem fizet elő, akkor remarketing hirdetéseket jelenítek meg neki, esetleg konkrétan rákérdezek, hogy miért nem volt elég csábtó az ajánlat.

5. A tizedik hónap

Az évforduló előtt 2 hónappal már küldök egy tájékoztató emailt, benne az éves költségekről és arról, hogy miért inkább befektetés ez, mint kiadás, valamint mi vár rá megújításkor és akkor, ha ezt nem teszi meg.

6. Az utolsó 30 nap

A forduló előtti utolsó hónapban elküldöm a megújításhoz szükséges dokumentumokat, linkeket (díjbekérő, affiliate link).

Affiliate link esetén mindig odaírom, hogy én ezzel jól járok, de ha valamiért mégsem támogatnák a vállalkozásom, akkor a “tiszta” linken keresztül is intézhetik a dolgot. Még soha nem kattintottak a “tiszta” linkre 🙂

Az alap plugin eszköztár

Én ezeket a plugineket használom (Az Elementoron és az Elementor PRO-n kívül) minden oldalon.

Egy aldomainen elkészítettem egy friss WP telepítést, beállítottam mindent úgy, ahogy azt szoktam minden oldalon és feltelepítettem a GeneratePress sablont és az alábbi plugineket.

A gyári sablonokat én mindig törlöm.

Ezután az All in One WP Migration pluginnal kiexportáltam az oldalt és ez az az alap, amit mindig betöltök ha egy új projektet kezdek.

(A képre kattintva linkek vannak a pluginekhez, de egyik sem affiliate.)

Aio Wp Migration.png

All in One WP Migration

Ezzel kezdek minden fejlesztést: feltelepítem és importálom a fent említett starter oldalamat. Majd a projekt végén ezzel exportálom az oldalt és töltöm fel éles domainre. Érdemes megvenni hozzá az Unlimited kiegészítőt, 69 USD-ért.

Managewp Worker.png

ManageWP Worker

A technikai karbantartást és frissítést, biztonsági mentést a ManageWP rendszerén keresztül, automatizáltan végzem (kicsit lejjebb még írok erről). Ezzel a pluginnel lehet összekötni az oldalt és a rendszert.

Powerpack Elements2.png

PowerPack Elements

Egy Elementor kiegészítő, amit eddig az exit intent popup és a timeline widget miatt vettem meg, de lassan - hála az Elementor csapatának - felesleges lesz.

Seopress.png

SEO Press és PRO

Sokáig vívódtam a Yoast SEO miatt, mert bár szuper eszköz, de nem olcsó. A SEO Press tudásban és árban is köröket ver rá.

Wprocket.png

WP Rocket

A piacvezető cache plugin. Nagyon sok beállítási lehetőség, mindig fejlesztik és profi dokumentáció. Az egyik legjobb beruházásom volt.

White Label Cms.png

White Label CMS

Ezzel tudom teljesen személyre szabni a login oldalt és a WP admin felületét. Így pl. eltüntethetek az ügyfelek elől olyan menüpontokat, amiket jó lenne, ha nem látna vagy nem piszkálna.

További hasznos szolgáltatások, weboldalak

Screenshot 2019 01 25 At 16.26.06.png

ManageWP

Egy központi felületről lehet vele kezelni több WP oldalt: frissítések, biztonsági mentések, optimalizálász, analitika, stb. Havi pár usd/oldal összegért pedig ezek a folyamatok automatizálhatók.

Screenshot 2019 01 25 At 16.29.11.png

eszerzodes.hu

Digitálisan megszerkesztem az ügyfeleimmel megkötendő szerződést, majd ezen a rendszeren keresztül online, digitálisan aláíratom velük. Nem kell találkozni, nyomtatni, postázni és mindez a magyar jogszabályoknak megfelelően.

Screenshot 2019 01 25 At 16.32.05.png

HubSpot

Egy nagyon komplex rendszer, de az ingyenes CRM részét mindenképpen próbáld ki! Egy helyen tarthatsz nyilván minden ügyfél adatot, velük való teendőt, levelezést, stb. Ráadásul cookie értesítést állíthatsz be inne a weboldaladra, chatbotot hozhatsz létre vagy live chat dobozt. Később pedig tökéletes társ a megfelelő e-mail marketinghez.