Érdeklődés mérése Autoresponderben

Nem kifejezetten WordPress téma, de sokaknak ajánlottam, oktattam már az általam ismert legjobb magyar nyelvű levelezőrendszert (hírlevélküldőnek is hívhatjuk, de annál jóval többet tud), a Silihost Autorespondert. Ha gyakran szeretnél kommunikálni az olvasóiddal, javaslom, hogy használd. Érdekes dolgokat tudhatsz meg az olvasóidról a segítségével, például azt, hogy melyik téma érdekli őket.

Ennek a feltétele az, hogy használj linkeket. Tehát például, ha autókereskedésed van, és ehhez egy WordPress alapú weboldalad, akkor érdemes egy szakmai blogot vezetned az autókról. Írj egy bejegyzést a sportkocsikról, majd az Autoresponderrel küldj ki róla egy értesítést a feliratkozott olvasóidnak, de csak a bejegyzés figyelemfelkeltő eleje legyen a levélben, és egy link a blogra, ahol elolvashatja az egész cikket.

Lényeges, hogy ezt a linket ne úgy illeszd be a levélbe, hogy csak egyszerűen beírod, hanem az Autoresponder sorozatod Linkek menüjében add meg. Ezután az üzenetszerkesztőben a maga kódjával hivatkozz rá, mert az Autoresponder csak így tudja mérni.

A levél kiküldése után egy-két nappal menj be az Autoresponderbe és az adott sorozat kiválasztása után a Linkek -> Üzenetek statisztikái menüpontba. Itt látni fogod, hogy hányan kattintottak a linkre a levélben, azaz olvasták el a blogbejegyzést. Sőt, láthatod azt is, hogy KIK olvasták el 🙂

Tehát ez nem a levél megnyitási arányát nézi, hanem azt, hogy ki olvasta el ténylegesen a bejegyzést is a hírlevélből indulva, a hírlevél hatására.

Legközelebb írj a terepjárókról, azután a limuzinokról, majd a családi egyterűekről, és mindig “vezesd át” a linket az Autoresponderen – így pontosan ki tudod szűrni, hogy melyik téma iránt kik érdeklődnek. Lényeges, hogy érdekes, kíváncsiságot ébresztő, kattintásra buzdító legyen a bevezető, de az is derüljön ki belőle, hogy miről szól a blogbejegyzés, mert különben a terepjárók iránt érdeklődők is rákattintanak a roadsterekről szóló cikkre és azonnal be is zárják az ablakot, tehát ez rossz eredményt ad.